kära dagbok, eller dagblogg borde man kanske säga? eller skriva menar jag...fast helt rätt är nog nattblogg... flum flum...

Det har som sagt regnat hela dagen, men mini och jag trotsade vädret och begav oss till leksaksaffären för blöj och våtservett shopping. Vi brukar blöjshoppa en gång i månaden ungefär, och det är alltid ett projekt!

Mini har ju sin favoritleksak där som han sitter i (en hoppgunga med massa knappar och grejer) så jag kan lätt lämna honom i en timma och han sitter och leker, mamma shoppar.

På sisione har jag märkt att han har blivit extra nyfiken och hans små händer är inte stilla i en enda sekund. Allt ska fingras på! När man byter blöja, omorganiserar han hela badrummet typ med sina små händer. Med detta i åtanke hittade jag en lekmatta "musik farmen" från Fischers Price som nu hänger på sidan av hans säng. Och han älskar den! Han har fingrat med både händer och fötter och låg vaken i en hel timma extra och lekte! Man kan även lägga mattan på golvet som ni ser på bilden nedan. Den spelar musik, härmar djuren, pratar, blinkar, ja allt!
image134image135

Efter all lek somnade han äntligen helt utmattad med nallen i famnen och foten på sidan av sängen (han sätter alltid upp just den foten där) och förhoppningsvis sover han läääääänge!!

kram och godnatt!
image136

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0